PEGANGLAH BARA API BILA TERINGATKAN ZINA

Posted by penegak Syiar!!


Baca dan hayati wahai hamba-hamba MAKSIAT...!!!!

Ada seorang soleh yang sangat patuh kepda perintah agamanya dan sentiasa menjaga diri daripada segala rupa maksiat dan keburukan sehingga pada suatu malam terlintas di dalam hatinya hendak berzina dengan seorang wanita jelita kerna terpesona dengan kejelitaanya.

Kebetulan pada ketika itu, disampingnya ada sebuah pelita yang baru sahaja dinyalakan untuk menerangi rumah orang soleh itu. Maka dia pun terus menajamkan pandangannya kepada api yang sedang menyala-nyala pada sumbu pelita itu. Kemudian dia berkata pada dirinya sendiri : "Engkau mengajak aku melakukan perbuatan terkutuk dengan wanita itu? Baiklah! Aku akan letakkan jariku ini di atas sumbu pelita yang menyala itu, kiranya ia tahan panasnya, nescaya akan ku turut kemahuanmu."

Maka orang soleh itu pun meletakkan jarinya di ats sumbu tadi, dan dia cuba menahan diri daripada api kepanasannya, sehingga hampir-hampir nyawanya tercabut kerana tidak tahan dengan kepanasan api sumbu itu.

Lalu segaralah dia berteriak : "Wahai jiwa, tahniahlah engkau! rupanya engkau tidak tahan. Ini baru daripada api kepanasan dunia, engkau sudah tidak tahan, padahal api dunia itu telah disejukkan oleh ALlah dengan air sebanyak 70 kali ganda agar manusia boleh bertentangan dengannya.

Kalau hanya menghadap api neraka, yang panasnya 70 kali ganda lebih dahsyat daripada api dunia, engkau sufdah tidk tahan, apatah lagi untk menghadap api neraka."

Lalu orang soleh it pun berpaling dariada niatnya yang mula-mula tadi. Sejak hari itu hatinya tidak pernah lagi diganggu oleh lintasan buruk itu.


HARI TERBUKA KAMPUS KIAS 10'

Posted by penegak Syiar!! | Posted in




JOM HITEK 10'!!!!!
HITEK ATAU NAMANYA YANG SEBENAR.....
HARI TERBUKA KAMPUS KIAS(KOLEJ ISLAM ANTARABANGSA SULTAN ISMAIL PETRA, KELANTAN)
YANG AKAN DIADAKAN PADA 30 JULAI 2010 - 3 OGOS 2010.
BERTEMPAT DI KIAS, KELANTAN..
TERBUKA UNTUK SEMUA..
BOLEH BERJUAL BELI..
BANYAK AKTIVI YANG MENARIK!!!!
YANG MENARIK UNTUK ADIK-ADIK!!! IBU-IBU!!! DAN AYAH-AYAH!!!
BANYAK PENGISIAN-PENGISIAN YANG BERGUNA!!!
TAK RUGI KALAU MARI!!
JOM GEGAR HITEK 10'...!!



 
seindah kalam, semanis bicara - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords