10 syawal

Posted by penegak Syiar!! | Posted in

Lama tak masuk entry baru. Dulu semangat sentiasa berkobar-kobar..akan ada sahaja entry baru yang masuk. Tapi beku sebentar tanpa kemasukan entry terbaru. Rasa terabai tanggungjawab kepada blog ini. Namun, insyAllah akan diteruskan juga blog ini dengan entry-entry yang bermanfaat.. insyAllah.

Pertamanya, Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk terus bernafas dan meneruskan kehidupan. Semoga umur ini terus dipanjangkan dan boleh meneruskan bakti di atas muka bumi ini walaupun dengan kudrat yang sedikit.

Dan ucapan syukur ini juga dipanjatkan kepada Yang Maha Esa kerana mempertemukan kita dengan syawal yang mulia, selepas sebulan kita mentarbiah diri dengan menahan lapar dan dahaga, serta menahan segala-gala pintu yang membawa kita ke kancah maksiat. Di sini penulis ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan salam lebaran dan maaf zahir dan batin..kullu ‘am wa antum bi khair..

Pejam celik pejam celik..Sudah sepuluh hari kita berada di bulan syawal..apa yang penulis ingin kongsikan di sini, sejak tadi penulis melayari sesawang yang terkenal seperti blog, facebook dan twitter..kononnya ingin mencari ilham dan info-info terkini untuk dijadikan muhasabah diri selain menambah pengetahuan dalam berkarya..sedang penulis berjalan-jalan di laman sesawang ini, penulis terbuka profile twitter salah seorang rakan yang kiranya sudah lama tidak berhubung. Penulis dengan excited ingin tahu perkembangan rakan tu..dan mulalah penulis baca tweet rakan penulis tu..

Subhanallah..! penulis terkejut dengan semua tweet2 yang sempat penulis baca..sesuatu yang mengejutkan.. semua post2 rakan penulis tersebut berunsur islamic dan menginsafkan. Apa yang buat penulis begitu terkejut adalah, kalau hendak diikutkan rakan penulis itu adalah seorang yang teramat nakal dan ...[emmm....cukuplah sekadar itu yang penulis boleh gambarkan, takut terlebih lain jadinya..]

Penulis berasa sangat gembira dengan perubahan tersebut. Penulis terus terbayang-bayang kata-kata seorang sahabat penulis “saya suka jika orang itu bangkit dari kesilapan lalu, daripada orang yang jatuh kemudian bangkit kemudian jatuh kembali.”

Terharu hati penulis, bila rakan penulis tersebut ingin bercerita kepada penulis tentang perjalanan hidupnya sehingga dia menjadi seperti dia yang kini. Kalau ingin tahu ceritanya, kenalah tunggu entry seterusnya..insyAllah akan penulis blogkan..


Penulis memohon maaf seandainya entry kali ini tidak menarik..sila beri tunjuk ajar ^,^

 
seindah kalam, semanis bicara - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords