cerita hati

Posted by penegak Syiar!! | Posted in

Hati ku mengeluh lagi…mengapa??

Baru-baru ini Pointerku menurun…??entah terlalu banyak main, barangkali…

Ya itu adalah point utama!! MAIN-MAIN..

Kenapa banyak main? Dah la subjek-subjek untuk semester lepas adalah subjek yang payah..

Ada sebab lain? Entah,, busy kot..

Tak itu bukan alasan. Ya itu bukan alasan…tapi mungkin itu juga adalah puncanya..

Kenapa pula? Terlalu focus pada kerja…kerja…kerja…kerja…tugasan..tugasan..tugasan…
Selalu dan bukan jarang…terkejut bila tertabal nya diri ini..mungkin akibat terlalu terkejut dan langsung tidak ada pengalaman, hidup pun kucar kacir…

Takpe itu adalah pengalaman yang boleh mematangkan diri…

Dan dah ada tindakan untuk kesilapan itu??

Emm…entah..setakat ini tugasan dan kerja semakin meluru minta diselesaikan…dan sekali lagi kena menorbankan masa free yang ada…

Penat tak???entah…sesekali tu adala…akademik,,sahabat-sahabat yang lain lebih maju kehadapan..dan aku masih lagi berada di belakang,, di tempat yang sama..
Sesekali itu pula, aku merasa sangat penat sehingga aku ingin lari dari segalanya…kalau boleh jangan ada sesiapa yang mengganggu aku….
Tapi aku sedar itu hanya khayalan..itu hanya angan-angan..dan itu hanya sesuatu yang kadang tak akan menjadi kenyataan…

Manusia tidak boleh lari dari kenyataan…

Itu ungkapan yang paling sesuai, kenyataan yang harus ditempuh..biar pahit…
Pahit itu sementara…manis sedang menunggu disana..

Sure ke?? Manis sedang menunggu???

Itulah yang dijanjikan oleh Pencipta..

Dan apa yang perlu aku lakukan???

Hanya teruskan apa yang dah dimulakan..dan yang paling penting SETTING NIAT..biar memandu ke jalan yang diredhai…yakin boleh..!! dunia kekal menunggu di sana..

Hmmm….insyALlah…mungkin ini takdir hidupku dan ini yang akan membawa aku kepada Rabbul Jalil sebagai hambaNya yang kerdil dan mudahan Dia menerimaku seadanya…Syurga itu matlamat…

…husnuszhan selalu…muhasabah jangan lupa…ujian itu tarbiah..Allah bersama orang-orang yang sabar..=)

0 Responses to "cerita hati"

Leave a Reply

 
seindah kalam, semanis bicara - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords