ENGKAU MAHA PENCIPTA

Posted by penegak Syiar!! | Posted in

Ya Allah, hati ku menjadi sebak bilamana aku terbaca salah satu hasil tulisan tangan hambaMu yang aku pun tidak mengenalinya..Sungguh aku amat mengagumi tulisannya..ya Allah amat indah ciptaanMu..walau dengan hanya sebuah tulisan boleh menjadikan insan-insan di sekeliling nya turut merasa apa yang sedang dirasainya..kesedihan ku tidak dapat ku tahan lagi ya Allah..rupanya aku masih lagi mempunyai jiwa yang kosong selama kehidupanku..penulisan nya menjadikan aku kembali berfikir tentang fikrah hidupku.. fikrah yang sering aku patuhi, yang sering aku merasa tenang bersamanya..namun baru aku menyedari, aku tidak pernah mendapat kemanisan dalam fikrahku ini..ya Allah apa gunanya kehidupan ku selama ini??aku patuh pada segala perintahMu..namun adakah kau menerima segala amalan ku ya Allah..adakah aku akan bersama saff insan-insan yang sedang menuju syurgaMu..ya Allah, terasa aku tidak layak untuk mengadu nasibku padaMu ya Allah..sungguh kerdil ku rasa..Dapat ku rasakan air mata ku mengalir laju..ku biarkan ia mengalir sehingga aku terlena dengan linangannya..

Pagi itu aku terjaga sedikit awal dari hari sebelumnya..lantas aku bersiap-siap, mentaharahkan diriku sebagai persediaan untuk mentaharahkan hati dan jiwa ku..kepalaku sedikit berdenyut namun ku gagahi jua..aku harus teruskan juga untuk menjalani kehidupanku demi mendapat redhaMu ya Allah..saat aku bangun bertahajjud, ku rasa kepala ku semakin kuat berdenyut..dan aku yakin ini adalah kafarah dari dosaku selama ini..ketika bangun untuk mendirikan rakaat yang kedua solat taubat, ku rasa beberapa tetes air sedang mengalir keluar dari mataku..ya Allah, apa erti tangisan ini??adakah aku sedang berada bersama saff insan-insan yang kau janjikan syurga??saat doa ku baca, air mataku semakin laju mengalir..ya Allah, ampuni segala dosa-dosaku..jadikan lah aku dari hambaMu yang terus bermujahadah di jalanMu..ya Allah aku amat memerlukanMu..jangan kau tinggalkan aku walau sesaat ya Allah..aku amat mengharapkan kasih dariMu..

Pagi itu aku memulakan hari seperti biasa, aku masih merasa kesedihan yang ku alami semalam..pada siapa harus aku meluahkan segalanya??kalau bukan hanya kepadaMu ya Allah..semoga aku akan terus berdiri tegak diatas landasan agama yang sebenar..

Semoga kehadiranku ke dunia ini akan menjadikan islam terus tertegak dan terus unggul...

0 Responses to "ENGKAU MAHA PENCIPTA"

Leave a Reply

 
seindah kalam, semanis bicara - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords