Damai Yang Hilang..

Posted by penegak Syiar!! | Posted in

Arghh.....air mata tumpah lagi....buat kesekian kalinya..penat untuk terus melayan air mata ini...
akhirnya aku pasrah...tumpahlah sebanyak manapun..
dan....aku terbuai di dalam mimpi.....
terkejut....Alhamdulillah Allah masih mengejutkan aku untuk kembali beriman padanya...tepat pukul 4 pagi..sayang aku tak boleh sembahyang tika itu. Sangat sesuai untuk mengerjakan tahajud padaNya.. Aku keluar bilik untuk mengambil angin pagi. Tercalit perasaan takut di hati. Terus aku meluru masuk semula ke dalam bilik. Baru perasan semalaman aku tidur bersendirian. Ya Allah.. pintu tidak berkunci. Alhamdulillah, syukur padaMu Ya Allah, menyelamatkan aku sepanjang malam..
Tiba-tiba mindaku kembali memikirkan tentang diriku...
aku keseorangan...
seorang tanpa berteman...
teman kemana???
sentiasa keluar bilik..
menetap di bilik operasi...mungkin ada kerja di sana...
sesekali sahaja menjenguk aku dalam bilik..
aku lemah...
lemah sangat-sangat...
hidupku hambar...
perasaan ku pada manusia juga hambar...
lelaki????perempuan???
ahhh sama sahaja...
fikiranku melayang lagi....
kampung.....kampung....
keluarga....
hidupku jauh dari keluarga..
entah bila akan ada kesempatan untuk menjenguk mereka...
semoga doa ku sampai pada mereka...

tak tahan....
macamana nak sambung pengajian dengan keadaan begini...
balik kampung jumpa mak...jumpa ayah....

tak tahan...
tension...
boleh gila kot...
tidak Allah ada bersama-sama aku....
mushaf biru sebagai peneman...
baca...baca...hafaz....
masalah hilang...konfem...
percaya padaNya...
“la yukallifullahu nafsan illa wus'aha...”
kalamNya sebagai penguat diri...

Hati bermonolog sendiri...setiap masa..tanpa henti..sungguh aku tak tahan...jiwa gersang...hati haus..inginkan tazkiyatunnafs...sirami nya dengan tarbiah..
dan air mataku tumpah lagi...kali ini deras seperti air terjun...subhanallah...ada air terjun di dalam diri manusia.....

Ya Allah...hanya padaMu aku merintih..semoga aku tidak terpesong dari rahmatMu Ya Allah..

0 Responses to "Damai Yang Hilang.."

Leave a Reply

 
seindah kalam, semanis bicara - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords